Témata příspěvků | |
Anonymní | Napusteni oleje do prevodovyk ?????? |
Poslední odpovědi | |
Colommbo | Ahoj! Toto vlákno je sice o Vektře a oleji v převodovce, ale budiž... Meriva bude mít s velmi vysokou pravděpodobností řízení posilované elektrohydraulicky (MerA) nebo i čistě elektricky (MerB) - v prvním případě prostě koukni na množství oleje v zásobní nádobce, ve druhém už není olej žádný. A zkontroluj/změř dobíjení akumulátoru - pokud nefunguje, jak má, řídící jednotka motoru servo jako první zbytečný velký spotřebič odpojuje. |
Anonymní | máme merivu1. 7 cdti nejde servo co s tím, třeba málo Olejár nebo co |
jaroslav | zdravim: precetl jsem si tu vase nazory a napada me otazka zda je mozne pouzit take olej specifikace SAE 80W, API GL-4 na muj vuz , mam vectru b 97 rocnik 2.0 litr 100 kw a prevodovka je myslim f 17. dekuju za odpovedi... |
ALEXEI | JJ 8 litrů to by byla fontánka ?lola |
silverghost | JardaB napsal ... No pokud si jeste pamatuju strojarske zaklady ze skoly, tak ozub. kola se maji v oleji lehce brodit a ten mirne rozstrikovat. Jak se to tlaci mezi zuby, tak se jednak dost zahriva a jednak zvetsi ztraty. Vypust litr oleje a budes si myslet, ze mas chip-tjuning ?lola Myslím, že je marné přesvědčovat někoho, že výrobce převodovky strávil nad její konstrukcí mnoho času a konstrukční zkoušky trvaly taky pěkně dlouho. Převodovka musí najet mnoho hodin (tisíce), než je schválena a dána do výroby. Součástí testů je také výběr vhodného druhu oleje a množství náplně převodovky. Pokud tedy někdo nevěří výrobci a nedá na jeho doporučení, ať si tam leje třeba vodu z potoka ?lola, ale pak ať sem nechodí brečet a prosit o radu, až mu převodovka klekne. V baterii taky nikdo nemá elektrolyt jen do 3/4, protože ono to teď taky startuje, ale hlídá si hladinu, protože po času už nenastartuje, a brzo mu odejde. A to stojí baterka jen zlomek toho, co stojí převodovka. Takže se tady můžeme bavit o druhu oleje, jeho výměně, popř. dolití. Ale co se týče množství, to je jsně zodpovězeno v mnoha předešlých příspěvcích - dle pokynu výrobce |
JardaB | No pokud si jeste pamatuju strojarske zaklady ze skoly, tak ozub. kola se maji v oleji lehce brodit a ten mirne rozstrikovat. Jak se to tlaci mezi zuby, tak se jednak dost zahriva a jednak zvetsi ztraty. Vypust litr oleje a budes si myslet, ze mas chip-tjuning ?lola |
Yper | 2 Alexei: to asi ještě snese, ale snad uznáš, že 8 litrů je opravdu moc! ?lola |
ALEXEI | Ale notak pánove já mám v převodovce F 16 2,5L převodového oleje již druhým rokem, co vím tak ani 3 litry nejsou nad guferama, proč tak strašíte?? Osobně je tam ma z důvodu rychlejšího zaolejování horních částí převodovky.Nepozoruji žádný problém, je to špatně _; |
Yper | Protože jak napsal VGT, celá se maže rozstřikem. Ta kola, která jsou ponořená, tak svými ozuby nabírají olej ze dny a stříkají ho všemi směry. Navíc, když naliješ oleje nad těsnící gufero, tak toto gufero není natolik hydraulicky (stále tlakově) těsné, takže by začal olej téci směrem ke spojce a to by byl konec s jízdou, protože by spojka začala prokluzovat. Možná by to na rovině jelo, ale do kopce asi už nee. Navíc by olej začal téci i gufery u poloos. |